Predlog zakona o obveznem elektronskem izdajanju računov: kaj prinaša za podjetja in podjetnike

13.10.2025
(Ostalo)


Slovenija pripravlja zakon, ki bi uvedel obvezno izmenjavo elektronskih računov med vsemi podjetji in podjetniki. Zakon še ni sprejet in je v postopku usklajevanja, v primeru sprejetja bi predvidoma veljal od 1.6.2026 dalje. Za mikro podjetja in popoldanske s.p.-je bi uvedba pomenila potrebo po digitalnih orodjih, računovodski servisi pa bi postali ključni partnerji pri prehodu na e-poslovanje.

Slovenija pripravlja pomembno digitalno reformo na področju poslovanja – uvedbo obveznega elektronskega izdajanja računov za vse poslovne subjekte. Vlada je že obravnavala predlog Zakona o izmenjavi elektronskih računov in drugih elektronskih dokumentov (ZIERDED), ki predvideva, da bi se obvezna izmenjava e-računov med vsemi poslovnimi subjekti uvedla v letu 2026. Zakon še ni sprejet, zato so spremembe trenutno v fazi javne razprave in usklajevanj.

Do zdaj so bili e-računi obvezni le pri poslovanju z javnim sektorjem, nova ureditev pa bi obveznost razširila tudi na poslovanje med podjetji (B2B) in samostojnimi podjetniki (B2C). Ključni cilj predloga je poenotenje poslovnih procesov, zmanjšanje administrativnih bremen in večja sledljivost izdanih računov. Sistem bi omogočal tudi samodejno poročanje Finančni upravi RS (FURS), s čimer bi se izboljšal nadzor nad davčnimi obveznostmi in zmanjšala možnost napak ali zlorab.

Če bo zakon sprejet, bo za številne mikro podjetnike in popoldanske s.p.-je to pomenilo potrebo po prehodu na digitalno orodje za izdajanje računov. Mnogi še vedno uporabljajo ročne obrazce ali enostavne Excel predloge, zato bo uvedba e-računov zahtevala uporabo programske opreme, ki podpira standardiziran elektronski zapis (npr. eSLOG 2.0) in varno elektronsko pošiljanje računov. Za manjša podjetja bo to sprva predstavljalo določen strošek in prilagoditev, dolgoročno pa naj bi prineslo večjo učinkovitost, manj napak in boljši pregled nad poslovanjem.

Računovodski servisi bodo pri tem imeli pomembno vlogo. Pričakovati je, da bodo pomagali podjetnikom pri uvajanju novih orodij, integraciji s poslovnimi sistemi in pri zagotavljanju skladnosti s prihodnjo zakonodajo. Marsikateri servis že danes uporablja digitalne rešitve za izmenjavo in knjiženje dokumentov, zato bi uvedba obveznih e-računov pomenila predvsem formalizacijo obstoječih praks.

Predlagani zakonodajni okvir sledi trendom Evropske unije, kjer več držav (npr. Italija, Francija in Hrvaška) že uvaja obvezne e-račune med podjetji. Cilj je poenotena digitalna infrastruktura, ki omogoča enostavnejše čezmejno poslovanje in zmanjšuje stroške poročanja.

Čeprav obvezno elektronsko izdajanje računov v Sloveniji še ni potrjeno, razprava o njem jasno kaže smer prihodnjega razvoja. Digitalizacija računovodstva in davčnega poročanja je neizogiben korak, ki bo podjetjem dolgoročno prinesel več transparentnosti in lažje poslovanje – pod pogojem, da bodo prehod nanj pravočasno načrtovala.


Spletna stran uporablja piškotke, da lahko zagotovi najboljšo uporabniško izkušnjo. Več o piškotnih in možnost njihovega upravljanja najdete s klikom nastavitve.